Copyright infringement Handelsbetingelser - BrandSome

Handelsbetingelser

 

BrandSome ApS

Gasværksvej 10E

1656 København V

CVR: 42502650

Mail: mail@brandsome.dk

Anvendelse

  1. Disse vilkår gælder for alt samarbejde mellem BrandSome og Kunden, medmindre andet er aftalt med Kunden.
  2. Disse vilkår er gældende, hvis Kunden har accepteret dem på en af følgende måder:
    – hvis vilkårene indgår som bilag til en fysisk indgået aftale,
     – hvis vilkårene har været vedhæftet i en e-mail med et tilbud, som Kunden har accepteret,
     – hvis Kunden blev informeret i et brev eller e-mail, at al fremtidig samhandel vil være underlagt disse salgs- og leveringsbetingelser.

– hvis vilkårene har været vedhæftet en faktura, som efterfølgende er blevet betalt af Kunden.

Ændringer og tillæg

  1. Ændringer af og tillæg til parternes aftale (et accepteret tilbud og disses vilkår) er kun gældende, hvis de er aftalt udtrykkeligt mellem parterne på skrift eller via e-mail.

 

 

Tavshedspligt

  1. BrandSome Aps har tavshedspligt og loyalitetsforpligtelse over kunden med hensyn til alt, hvad BrandSome Aps erfarer i forbindelse med udførelsen af sit arbejde for kunden. Eneste undtagelse er forhold, der i følge sagens natur og gældende lovgivning skal bringes til 3. mands kundskab. Denne tavshedspligt og loyalitetsforpligtelse er også gældende efter samarbejdets ophørelse uanset årsag.

 

Support, udvikling og konsulentbistand

  1. BrandSome forbeholder sig retten til at benytte underleverandører, herunder freelancere, til udførelse af opgaver for Kunden.
  2. BrandSome er ansvarlig for, at underleverandører leverer deres ydelser i overensstemmelse med de aftalte vilkår.
  3. BrandSome er dog ikke ansvarlig for forsinkelser eller fejl, som direkte kan henføres til forhold hos underleverandøren, medmindre BrandSome har udvist forsømmelighed i valg eller ledelse af denne.
  4. Kunden er gjort opmærksom på og accepterer, at alle henvendelser til BrandSome vil blive behandlet som anmodning om betalbar bistand (med klip eller efter timedebitering), medmindre henvendelsen kan henføres til opgaver/supportsager, hvorom der mellem Kunden og BrandSome udtrykkeligt er indgået anden aftale.
  5. Betalbar bistand afregnes pr. påbegyndt klip for klippekortaftaler eller pr. påbegyndt time, hvis BrandSome accepterer at arbejde uden klippekortaftale.
  6. Henvendelser vedrørende priser og anmodning om tilbud, der ikke kræver analyser eller anden bistand, betragtes dog ikke som betalbar bistand.
  7. Kørsel afregnes pr. påbegyndt kilometer i henhold til statens kilometersatser. Udlæg til bro, færger, fly mv. refunderes af Kunden.

Serviceaftale

  1. Vilkårene for Brandsome Aps´ serviceaftale for WordPress findes

Klippekort

  1. Klippekort faktureres ved oprettelsen med betalingsfrist netto 8 dage.
  2. Klip fra klippekort kan bruges til betaling af den konsulentbistand som BrandSome tilbyder.
  3. Hvert klip svarer til 15 min. Bistand ydet under klippekortordningen registreres og afregnes (klippes) pr. påbegyndt 15. minut.
  4. Alle klippekort udløber en rum tid efter faktureringsdato afhængig af klippekortets størrelse. Udløbsdato fremgår på BrandSomes hjemmeside. Maksimalt udløb er 12 måneder. Ubrugte klip bortfalder automatisk ved udløb og refunderes ikke.
  5. Klippekort kan ikke overdrages, refunderes eller sættes i bero.
  6. BrandSome administrerer klippekortet og foretager registrering og afregning af forbrug.
  7. Kunden kan se forbrug samt se den nuværende saldo på klippekortet via BrandSomes
  8. Hardware samt andre udgifter til 3. part er ikke omfattet af klippekortordningen og skal betales af Kunden ved levering eller ved BrandSome modtagelse, hvilket vil fremgå af BrandSome’ tilbud.

Strategisessions og undervisning

  1. 1:1 strategisessions (1 time)
    Afbestilling skal ske skriftligt pr. mail senest 12 timer før, for at beløbet refunderes. Ved udeblivelse, ændring af dato eller for sen afbestilling betales 100% af beløbet.
  2. 1:1 undervisning (fysisk eller online, over 2 timer)
    Afbestilling skal ske skriftligt pr. mail senest 48 timer før. Ved for sen afbestilling, ændring af dato eller udeblivelse betales 100% af beløbet.
  3. Workshops og gruppeundervisning (ikke 1:1)
    Afbestilling skal ske skriftligt pr. mail senest 7 dage før aftalt dato. Ved for sen afbestilling, ændring af dato eller udeblivelse betales det fulde beløb.
  4. Specialtilpasset undervisning og materiale
    Hvis undervisningen indebærer udvikling af nyt og skræddersyet materiale til kunden, gælder længere aflysningsfrist. Afbestilling skal ske skriftligt pr. mail senest 14 dage før. Ved senere aflysning, ændring af dato eller udeblivelse betales det fulde beløb.

Reaktionstid for klippekortaftaler

  1. BrandSome behandler og modtager sager fra mandag til fredag mellem 9:00 – 16:00, bortset fra helligdage.
  2. På hverdage i tidsrummet 16:00 – 9:00 samt lørdag, søndage og helligdage behandles sager kun efter aftale.
  3. Akutte sager, dvs. sager, hvor reaktionstiden skal være mindre end 3 hverdage efter modtagelsen af sagen, behandles efter aftale og til 200% takst, og til 250% takst for ikke faste kunder.

Immaterielle rettigheder

  1. BrandSome er ikke ansvarlig for leverede serviceydelsers krænkelse af tredjeparts immaterielle rettigheder, medmindre krænkelsen er forsætlig. I det omfang BrandSome måtte blive mødt med påstand om leverede serviceydelsers krænkelse af tredjeparts immaterielle rettigheder, skal Kunden skadesløsholde BrandSome, medmindre krænkelsen er forsætlig.

Priser og betaling

  1. Alle priser opgivet af BrandSome er ekskl. moms og levering.
  2. Betaling skal ske netto 8 dage efter fakturadato, med mindre andet er aftalt med Kunden.
  3. Manglende betaling af fakturaer behandles efter inkassolovens regler, og der beregnes rente iht. renteloven.
  4. Hvis Kunden har forfaldne ubetalte regninger, er BrandSome berettiget til at suspendere enhver levering af yderligere produkter og ydelser, eller at hæve aftalen om levering af produkter og ydelser (herunder produkter og ydelser, som endnu ikke er leveret), eller kræve forudbetaling og/eller gøre andre misligholdelsesbeføjelser gældende.
  5. Ophavsretten/brugsret til værkerne overdrages først til kunden ved betalingen af den udstedte faktura.

Kundeportal og dokumentation

  1. Hvis Kunden har abonnement, serviceaftale eller klippekort hos BrandSome, kan Kunden få tilsendt login informationer til BrandSome’ Kundeportal.
  2. BrandSome leverer dokumentation af udført arbejde efter aftale med Kunden.
  3. Ønsker Kunden egentlig dokumentation af Kundens webside/webshop eller brugervejledninger til Kundens webside/webshop, sker dette efter særskilt aftale og betaling. Det samme gælder vedligeholdelse af allerede udarbejdet dokumentation/brugervejledning.

Reklamation/fejl

  1. Alle fejl og mangler skal meddeles skriftligt straks efter levering og senest 14 dage fra leveringstidspunktet. Hvis en fejl eller mangel, som Kunden har opdaget, eller burde have opdaget, ikke er meddelt skriftligt til BrandSome inden for denne frist, kan den ikke senere gøres gældende.
  2. Enhver reklamation skal angive, hvad der er galt med BrandSomes leverance, og hvad Kunden præcis ønsker, at BrandSome skal foretage sig.
  3. Kunden skal udførligt informere BrandSome om fejlens karakter, herunder hvor den optræder samt hvorledes den eventuelt kan genskabes.
  4. BrandSome giver Kunden besked om, hvorvidt reklamationen kan imødekommes.
  5. BrandSome kan frit vælge, om der skal ske omlevering, udbedring eller gives et forholdsmæssigt afslag i prisen.
  6. BrandSome yder omlevering/udbedring inden for rimelig tid.

Ansvar

  1. Hver part er ansvarlig for egne handlinger og undladelser efter gældende ret med de begrænsninger, der følger af aftalegrundlaget.
  2. Uanset eventuelle modstående vilkår i aftalegrundlaget er BrandSome ikke ansvarlig over for Kunden for indirekte tab, herunder tab af produktion, salg, fortjeneste, tid eller goodwill, medmindre det er forårsaget forsætligt eller groft uagtsomt.
  3. BrandSomes samlede ansvar kan aldrig overstige det beløb, Kunden har betalt for den konkrete ydelse, der giver anledning til kravet.
  4. BrandSome er ikke ansvarlig for, at BrandSomes ydelse opfylder lovgivning eller standarder, eller kan anvendes til bestemte formål, medmindre parterne udtrykkeligt har aftalt andet skriftligt eller pr. e-mail.
  5. BrandSome påtager sig intet ansvar for indholdet, og/eller de data der oplagres hos BrandSome og transmitteres til og fra Kundens hostingydelse via internettet, herunder rigtigheden, lovligheden, lødigheden m.m. Såfremt BrandSome pålægges erstatningsansvar for ulovlig informationsspredning, forpligter Kunden sig til at holde BrandSome skadesløs i alle henseender.
  6. BrandSome er ikke erstatningsansvarlig for tab, der er opstået som følge af afbrydelser, forstyrrelser eller ændringer af offentlige netværk, elnet og/eller tjenesteydelser i forbindelse med foranstaltninger, der skønnes nødvendige af tekniske, vedligeholdelsesmæssige og driftsmæssige årsager eller er pålagt af myndighederne, medmindre BrandSome har forsømt at begrænse ulemperne herved.
  7. BrandSome er ikke erstatningsansvarlig for tab som følge af uvedkommendes adgang til Kundens data og/eller systemer.
  8. Uanset eventuelle modstående vilkår i aftalegrundlaget er BrandSome ikke ansvarlig over for Kunden for manglende opfyldelse af forpligtelser, som kan henhøres til force majeure, herunder pandemier, strejker, nedbrud hos tredjepartsleverandører, offentlige påbud eller andre forhold uden for BrandSomes kontrol. Ansvarsfritagelsen består, så længe force majeure består.

Lovvalg og værneting

  1. Parternes samarbejde er i alle henseender underlagt dansk ret.
  2. Enhver tvist, som måtte opstå i forbindelse med parternes samarbejde, skal afgøres ved en dansk domstol.

Klager

Har du en klage over Brandsome ApS´ ydelser, kan der sendes en klage til:

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35

2500 Valby

Link: www.forbrug.dk

Scroll to Top