Ved du, hvordan du som virksomhed kan skille dig ud fra mængden og skabe mere opmærksomhed og interaktion for dit brand?
I Danmark bruger omkring 3,5 millioner mennesker Facebook. Der er altså rigtig mange kunder at få fat på, hvis du spiller kortene rigtigt. De rigtige virkemidler er altafgørende for, om du får succes eller ej på Facebook.
Brugerne bliver hver dag bombarderet med opslag fra virksomheder, der prøver at tiltrække vores opmærksomhed. Derfor er det ekstra vigtigt at være helt skarp på, hvad dine kunder finder værdifuldt og relevant for at blive set og hørt.
Måske er du ikke helt er klar over, HVORFOR du egentlig er på Facebook, og hvad dine mål er. Vi rådgiver dig om, hvordan du kan stå knivskarpt og tiltrække de helt rigtige kunder. Det handler om at lave interessante opslag, der giver brugerne til lyst at interagere i form af likes, kommentarer eller måske endda en deling af dit indhold.
Vi starter sammen med at klarlægge en målsætning om, hvad du og din virksomhed skal opnå på Facebook. Herefter lægger vi en strategi for, hvordan disse mål skal blive til virkelighed. Ønsker du, at vi hjælper med eksekvering af de optimeringsforslag vi har, gør vi gerne det.
Langt størstedelen af Facebook’s brugere anvender platformen for at blive underholdt – ikke for at købe.
Relationsbaseret markedsføring er derfor ekstremt vigtigt at have fokus på. Formår du at skabe en værdifuld relation og forblive i top-of-mind gennem de sociale medier, er det dig kunderne vælger, når de står i en købssituation.
Ved at lave værdiskabende indhold, giver du dem samtidig lyst til at følge dig og være aktive på din side, hvilket samtidig øger din eksponering og mulighed for at nå ud til endnu flere kunder.
Der er mange måder at skabe relation til eventuelle kunder, herunder kan annoncering, personlig branding, brugen af GIFs etc. være interessante at kigge nærmere på.
Vi anvender vores viden om forbrugeradfærd, så du succesfuldt kan komme endnu tættere på dine kunder.