Google Ads
Google Ads
Kan Google Ads skabe værdi for din virksomhed?
Højst sandsynligt ja – hvis det, du sælger søges på i Google. Er der mange søgeord, der svarer til dit produkt, så kan det bestemt være værdifuldt af investere i Google Ads.
Med Google Ads vil du få din søge- eller shoppingannonce vist, når folk søger efter det, du tilbyder. Når en potentiel kunde søger på noget, der kunne ligne dit produkt i Google, dukker din hjemmeside op i resultaterne som en annonce. Klikker kunden på din hjemmeside, betaler du en såkaldt klikpris til Google. Det hele handler om at finde de rigtige søgeord og udnytte alle de virkemidler, der er mulige.
Med Google Ads er det også muligt at lave retargeting, så tidligere besøgende på dit website kan rammes med en annonce – selv når de besøger andre sites. Dette kan gøre kunden mere tilbøjelig til at vende tilbage til netop dit produkt, da det pludselig virker bekendt og trygt. Dette er et vigtigt værktøj i den skarpe konkurrence med lignende virksomheder.
Noget af det mest altafgørende, når man arbejder med Google Ads, er kvaliteten af hjemmesiden. En brugervenlig, informerende og velfungerende side er sammen med relevansen for søgeordet alfa omega. Opfylder din hjemmeside disse krav, har den en høj Quality Score, og det er essentielt, både når Google beregner, om du skal ligge øverst i annoncerne, når kunderne søger, og når der skal beregnes klikpris.
Google Ads deles op i fire overordnede typer af annoncer:
- Søgeresultaterne – de originale AdWords.
- Shopping-annoncer i søgeresultaterne
- Annoncer på YouTube
- Displayannoncering i de tilknyttede displaynetværk
Google Ads
Shopping annoncer
Shopping annoncer er relevante for dig, der driver en webshop eller fysisk butik. Her er det nemlig muligt at promovere dine produkter, booste trafikken til dit website eller din lokale butik og finde mere kvalificerede kundeemner ved at Google lægger annoncer ud forskellige steder på nettet, så potentielle kunder kan se, hvad du sælger. Det er altså mere end en tekstannonce, og shopping annoncen kan derfor generere flere kunder til netop din webshop.
Google Ads
Er du med så langt?
Alle disse muligheder og teknikken bag behøver du heldigvis ikke at sætte dig ind i, hvis du ikke synes, at det lyder lige så spændende, som vi gør. Vi har nemlig specialiseret os inden for lige netop Google Ads, og vi sidder klar til at hjælpe dig med effektive annoncekampagne med løbende optimering af, hvad der virker og lige så vel, hvad der ikke gør, så dit budget bliver brugt optimalt, og kunderne nemt kan finde dig i en Google-søgning.
Vi er med dig gennem det hele, og vil hjælpe dig med alt fra søgeordsanalyse og opsætning af dine kampagner og annoncer til løbende evaluering af dine annoncers præstationer.
Du fortæller os om dine drømme og mål, og vi bruger vores ekspertise til at nå derhen.
Gennem Google Ads kan du:
- Øge synligheden og chancerne for at blive set af potentielle kunder
- Skabe øget salg af målrettede produkter og services
- Målrette dine annoncer til specifikke målgrupper
- Øge trafikken til din hjemmeside og dermed øge kendskabet til dit brand
- Opnå hurtige resultater sammenlignet med organisk søgemaskineoptimering, hvilket er ideelt for dig, der ønsker at øge trafik og salg hurtigt
- Afmåle dine annoncers præstationer, hvilket gør det lettere at evaluere på, om du har lagt de mest optimale annoncebudgetter
- Udvide rækkevidden for dine annoncer til andre Google-platforme som fx YouTube, hvilket øger chancerne for at nå ud til dine potentielle kunder
Har du mod på at starte med Google annoncering på egen hånd? Så køb vores 'Google Ads' kursus i dag!
I kurset guider vi dig gennem alt, hvad du skal vide, for at kunne opsætte dine egne Google Ads. Alt lige fra opsætning og indhold til hvordan du analyserer dine annoncer. Du kan se alle modulerne on demand, når du har brug for det, og prisen inkluderer alle fremtidige opdateringer.