Email markedsføring
Øg din omsætning og styrk kunderelationen
Email marketing
Effektiv og personlig markedsføring
E-mails er den absolut mest personlige måde, vi kan henvende os til vores kunder på. Samtidig er det en af de billigste, men mest effektive former for markedsføring, hvis det gøres rigtigt. Derfor er det vigtigt at have et godt e-mail flow, der kun sender indhold ud, som kunderne ser en værdi i. Flere analyser viser, at e-mails har den højeste CLV (Customer Lifetime Value), da de styrker relationen til dine kunder. Det er derfor vigtigt have en gennemarbejdet e-mail strategi, inden du går i gang.
I de seneste år er der sket en stor stigning i antallet af e-mails, vi modtager fra virksomheder og brands. Desværre for e-mail marketing åbner de fleste mennesker deres indbakke, ikke for at læse mails, men for at tjekke hvilke mails, der ved første øjekast kan slettes. Derfor er det essentielt, at din e-mail fanger kundens interesse ved første øjekast, så du ikke ender i papirkurven.
Et godt sted at starte er altid ved at opbygge en solid E-mailliste – det vil sige en liste af E-mails fra dine potentielle fremtidige kunder (leads). Du kan indsamle E-mails på forskellige måder, og hvis du allerede nu tænker, at det lyder uoverskueligt, så kan vi skam også hjælpe dig med at lægge en strategi for det!
Fordele ved at benytte Email marketing:
- Du får mulighed for at kommunikere direkte til din målgruppe uden forstyrrelser som fx på de sociale medier
- E-mail marketing er med til at opbygge og styrke relationen til dine kunder, hvilket kan føre til øget loyalitet og genkøb
- Du kan skabe øget trafik til din hjemmeside ved at inkludere relevante links og skabe call-to-action i dine E-mails.
- Det er en billig og effektiv form for markedsføring, da du ikke er afhængig af andre platforme, og selv har kontrollen over hvad, hvornår og til hvem, du sender dine budskaber ud til
- Ved at benytte en E-mail marketing platform kan du automatisere dine E-mails, som vil effektivisere processen og udsende relevante E-mails på de rigtige tidspunkter, hvilket kan forbedre kundeoplevelsen
Email marketing
Hvordan foregår det så i praksis?
Ved at skabe den rette strategi og opsætte et effektivt e-mail marketing flow kan vi ramme målgruppen på de helt rigtige tidspunkter med værdi for kunden. På den måde skaber vi lækre, målrettede og professionelle e-mails, som med det rette indhold kan skabe en stor omsætning med meget få kroner og øre.
Vi har stor erfaring inden for e-mail marketing og tilbyder rådgivning i, hvad der virker, og hvordan du skaber den helt rigtige strategi til netop dine kunder. Vi kan hjælpe både med tekstindhold, udarbejdelse og design alt afhængigt af, hvad du har behov for.
I tæt samarbejde med dig sørger vi for den bedst mulige eksekvering både hvad angår indhold, modtagere og det helt rette tidspunkt.
Skal vi hjælpe dig med effektive e-mailkampagner?
Vi benytter selv den geniale E-mail marketing platform Mailchimp, som vi har flere års erfaring med at benytte til E-mail marketing. Kontakt os, hvis du ønsker hjælp og rådgivning til en anden E-mail marketing platform, så vi kan finde ud af, om vi er et match.
Vil du gerne selv prøve kræfter med Mailchimp, men har svært ved at komme i gang? Så køb vores online kursus i 'E-mail marketing' i dag!
I kurset får du b.la. en trin-for-trin guide til opsætning af e-mail nyhedsbreve så du kan lave dit indhold én gang og genbruge det igen og igen. Vi viser dig hvordan du strategisk strikker en succesfuld tilmeldingsformular sammen og giver dig en helt unik indsigt i e-mail automation. Du kan se alle modulerne on demand, når du har brug for det og prisen inkluderer alle fremtidige opdateringer.
Skal du være vores næste succeshistorie?
Vi skaber content, din målgruppe vil involvere sig aktivt i – Vi har allerede hjulpet flere end 500 kunder med at vækste